SERWIS

Zajmujemy się naprawą motocykli, rowerów, skuterów, quadów...
* autoryzowany serwis gwarancyjny
- przeglądy techniczne 
- darmowa naprawa w ramach gwarancji
* serwis pogwarancyjny:
- diagnoza usterek
- wymiana części i naprawa
- regeneracja wałów korbowych od 25zł,  szlify cylindrów,  tulejowanie
- przeglądy sezonowe dla bezpieczeństwa ("po zimie"), wymiana dętek i opon od 10zł
* porady serwisowe 

      Porady        serwisowe                                                                                           

FORMALNOŚCI (terminy i koszty) od zakupu pojazdu do pełnoprawnej jazdy
1.Umowa kupna / sprzedaży pojazdu do pobrania .pdf .doc
2. Prawo jazdy
3. Rejestracja pojazdu/ przerejestrowanie 

 wg przepisu prawa o ruchu drogowym termin przerejestrowania pojazdu to 30 dni od daty umowy/faktury, choć nie ma przepisu, który sankcjonowałby właściciela pojazdu uchylenie od tego.
4.Obowiązkowe UBEZPIECZENIE OC 

zgodnie z ustawą przed wprowadzeniem pojazdów do ruchu najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu (termin 30dni), Potrzebny jest dowód rej. i umowa kupna sprzedaży - wpisują stara rejestrację, ważny jest VIN pojazdu, koszt średnio wynosi ok. 300 ze zniżkami a i nawet 1000zł i więcej bez zniżek w zależności od marki, modelu, rocznika, stażu posiadania prawa jazdy. Jeśli już mamy OC to zostaje ono przedłużane automatycznie po upływie terminu - jeśli chcemy zmienić ubezpieczyciela konieczne jest pisemne wypowiedzenie .pdf .doc inaczej trzeba płacić podwójnie.Warto skorzystać z porównywarek np. najtansze-oc.org.pl,oc-ac.com.pl
5. Podatek 2% w Urzędzie Skarbowym 

np. 400zł z 20tys od kupna auta na terenie PL w terminie 14 dni od zakupu i umowy, jeśli na fakturę VAT to płaci sprzedający
6. Przegląd i badanie techniczne 


Ad.3. Rejestracja pojazdu/ przerejestrowanie

Najpierw podatek od czynności cywilnoprawnych ok.2 %. Wypełniamy deklarację PCC-3,w urzędzie skarbowym. sprawdzają wartość rynkową pojazdu oprócz podanej na umowie.
Następnie wydział komunikacji składamy - wniosek - umowa kupna/faktura (dowód własności) dowód osobisty, potwierdzenie zapłaty podatku z US, stary dowód rej., karta pojazdu, badania techniczne i tablice rejestracyjne.
Na koniec ubezpieczenie i ważność przeglądu tj. badania technicznego;-)

Wymagane dokumenty: wniosek o rejestrację .pdf .doc + dowód os.+ dowód własności(umowa) + wyciąg z homologacji + karta pojazdu przy używanych dodatkowo badania techniczne auta, dawne tablice rejestracyjne i potwierdzenie opłaty podatku z Urzędu Skarbowego

Opłata rejestracyjna w wydziale komunikacji:.

Gdy kupujemy auto w salonie/ był już rejestrowane/ma tablice starego typu = 180, 50zł 
jeśli zmiana tablic np. przy zaginięciu 185,50 zł,rejestr w tym samym urzędzie 81 zł, tymczasowe tablice 62 zł

Wyszczególnienie:
Dowód rejestracyjny - 54 zł., tablice rejestracyjne samochodowe - 80 zł.
Pozwolenie czasowe 13,50 zł., karta pojazdu - 75 zł.,
Nalepka kontrolna na szybę pojazdu 18,50 zł. komplet znaków legalizacyjnych 12,50 zł
Opłata ewidencyjna - 2,50 zł



Do zawarcia umowy OC dowód rej. i umowę kupna sprzedaży -  ważny jest VIN , wpisują starą rejestrację


7.* Opłaty celne w przypadku sprowadzanych pojazdów z zagranicy
Urząd celny w 14 dni jeśli pojazd podlega akcyzie
zapłata podatku do 30 dni od daty przekroczenia granicy
sprowadzenia auta do polski 256zł, cła, akcyzy, urząd celny, tłumaczenia dokumentów, 90-200zł
zwolnienia z podatku VAT,

8.* Jeśli kupujemy po raz pierwszy opłata recyklingowa na poczet złomowania 500 zł




Wymiana części - czas eksploatacji


Części motocyklowe 
Średnia wytrzymałość, czas eksploatacji 
Opony
5-20 tyś km.
Silnik 4-cylindrowy
pow. 150 tyś km
Silnik 2-cylindrowy
100-150 tyś km  (zależnie od poj.)
Silnik 1-cylindrowy
do 100 tyś km (zależnie od poj. i trybu użytkowania)
Akumulator
5 -7 lat
Tarcze sprzęgła
od 30 do 50 tyś km
Łańcuch napędowy
od 20 do 30 tyś km (ze scottoiler’em + 40 tyś km)
Tarcze hamulcowe
Od 60 do 80 tyś km
Klocki hamulcowe
od 10 do 20 tyś km
Uszczelniacze widelca
Od 25 do 30 tyś km
Przeguby kulowe przy dźwigniach
około 30 tyś km
Układ dźwigni w tylnym zawieszeniu
około 50 tyś km
Tylnie Resory Amortyzatory
około 50 tyś km
Łożyska główki ramy
od 15 do 30 tyś km
Łożyska w kołach
od 50 tyś km do wieczności



Co ile wymieniać olej? Jaki stosować? 


Lp.
Typ pojazdu, marka model
Rocznik, przebieg
Rodzaj oleju półsyntetyk 57% (144) syntetyk 29% (74) minerał 5% (13)
Wymiana/ Zużycie oleju
1
Suzuki GSF 600S Bandit
1996, 33 400 km
Półsyntetyk Motul 5100 10W40  po 30 000km :
Syntetyk  Castrol Power 1 Racing 10W50 oporniej wchodzą biegi, przed zimą:
Półsyntetyk Castrol Power GPS 10W40
0,17l /1000km 
2
GSX-R 750 K6 
9600 km 
Syntetyk motul 5W40

3
BMW F650ST ‘97 
40k
półsyntetyk Bell-ray.com  10w40 

4
Yamaha XJ550
130 k
Półsyntetyk Mobil 1 10W40  dosyć topornie na nim skrzynia chodzi
1,2l / 1000km 
5
Yamaha R1 2003r 
42 k
Syntetyk  Castrol Power 1 Racing 10W50 wcześniej Motul półsyntetyk
1L/ 5000km = 0,2L
6
CBR 600 F3
80 k
Półsynt. Castrol GPS 10w40
0,5l / 1000km
7
Suzuki GS500F
2004r. 21 tys.km 
Bel-Ray 10W40 (chyba EXL) półsyntetyk
Motul 5100 10W40 półsyntetyk  pomiędzy dwoma nie widać różnicy
900ml/6000 km = 0,15L
900ml/ 4000 km  =0,225L
8
Honda CBR 600 F2
'92 38500 km
półsyntetyk Motul 5100 10W40 i Castrol Power GPS 10W40 
200ml/4000km  = 0,5L
9
Honda CBR F4
’99 40k
Motul 5100 10W40 półsyntetyk 

10
Kawasaki ZZR 600
’95 50km
Półsyntetyk Shell 10w40

11
 Ducati Monster 600
1999 /28k km
Półsynt. Motul 5100 15w50

12
BSA A65
1970. 
Synt.silnik Amsoil SAE 20W50 skrzynia SAE 80W90  Sprzeglo ATF.

13
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
1991/ 96tys.km 
Motul 5100 10w40, co 6 tysiecy ,  luz na wale.
1L/6000 km
14
Yamaha FZS 1000 
2006r./ 25 tys.km
mineralny Castrol. Zalalem GPSa 10w40
motula 5100 1L/co 6 tysiecy razem z filtrem.
0, 5L/10tys.km
1L/6tys.
15
Yamaha Radian YX 600,
1991r  52 tys. km
Producent poleca polsyntetyk, Valvoline Durablend 10W40 4T
50ml/co 1000km
16
Yamaha RD 350 LC: 

Do dozownika: Valvoline Dura blend 2T.Dobre wł. smarujące. Bezdymne spal.
Skrzyni biegów 10W40 minerał. Brak poślizgów sprzęgła. amortyzatory  10W40
Silnik minerał Valvoline (fabr.10W30).Dobre tłumienie i ochrona/Wym. co 2 lata. 
Wym. co 6000km
Wym. co 2 lata
17
Suzuki DR 800: 

Silnikowy olej Valvoline 10W40 Dura blend / na przemian Motul 5100 ester 10W40
do amortyzatorów 15W,20W motul lub Valvoline wym. co 2 lata. 
Wymiana Co 6000km
zużycie 1l /1500km. 
18
MZ 250 ES

Do  skrzyni biegów:silnikowy 10W40 mineraly Valvoline Dura belnd..
Wym. co 3000 km
19
Kawa VN 900 [USA] 
2006 r 8tys.km
Półsyntentyk 4t 10w40 półsyn. [tj w instrukcji] 

20
RS 125
1999r. 30tys,km
Orlen moto 2t 1/2 syntetyk
1,5 l na 1000 km

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz