Wymiana Oleju, Jaki olej do Motocyklu?
Lp.
|
Typ pojazdu, marka model
|
Rocznik, przebieg
|
Rodzaj oleju półsyntetyk 57% (144) syntetyk 29% (74) minerał 5% (13)
|
Wymiana/ Zużycie oleju
|
1
|
Suzuki GSF 600S Bandit
|
1996, 33 400 km
|
Półsyntetyk Motul 5100 10W40 po 30 000km :
Syntetyk Castrol Power 1 Racing 10W50 oporniej wchodzą biegi, przed zimą:
Półsyntetyk Castrol Power GPS 10W40
|
0,17l /1000km
|
2
|
GSX-R 750 K6
|
9600 km
|
Syntetyk motul 5W40
| |
3
|
BMW F650ST ‘97
|
40k
|
półsyntetyk Bell-ray.com 10w40
| |
4
|
Yamaha XJ550
|
130 k
|
Półsyntetyk Mobil 1 10W40 dosyć topornie na nim skrzynia chodzi
|
1,2l / 1000km
|
5
|
Yamaha R1 2003r
|
42 k
|
Syntetyk Castrol Power 1 Racing 10W50 wcześniej Motul półsyntetyk
|
1L/ 5000km = 0,2L
|
6
|
CBR 600 F3
|
80 k
|
Półsynt. Castrol GPS 10w40
|
0,5l / 1000km
|
7
|
Suzuki GS500F
|
2004r. 21 tys.km
|
Bel-Ray 10W40 (chyba EXL) półsyntetyk
Motul 5100 10W40 półsyntetyk pomiędzy dwoma nie widać różnicy |
900ml/6000 km = 0,15L
900ml/ 4000 km =0,225L
|
8
|
Honda CBR 600 F2
|
'92 38500 km
|
półsyntetyk Motul 5100 10W40 i Castrol Power GPS 10W40
|
200ml/4000km = 0,5L
|
9
|
Honda CBR F4
|
’99 40k
|
Motul 5100 10W40 półsyntetyk
| |
10
|
Kawasaki ZZR 600
|
’95 50km
|
Półsyntetyk Shell 10w40
| |
11
|
Ducati Monster 600
|
1999 /28k km
|
Półsynt. Motul 5100 15w50
| |
12
|
BSA A65
|
1970.
|
Synt.silnik Amsoil SAE 20W50 skrzynia SAE 80W90 Sprzeglo ATF.
| |
13
|
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
|
1991/ 96tys.km
|
Motul 5100 10w40, co 6 tysiecy , luz na wale.
|
1L/6000 km
|
14
|
Yamaha FZS 1000
|
2006r./ 25 tys.km
|
mineralny Castrol. Zalalem GPSa 10w40
motula 5100 1L/co 6 tysiecy razem z filtrem.
|
0, 5L/10tys.km
1L/6tys.
|
15
|
Yamaha Radian YX 600,
|
1991r 52 tys. km
|
Producent poleca polsyntetyk, Valvoline Durablend 10W40 4T
|
50ml/co 1000km
|
16
|
Yamaha RD 350 LC:
|
Do dozownika: Valvoline Dura blend 2T.Dobre wł. smarujące. Bezdymne spal.
Skrzyni biegów 10W40 minerał. Brak poślizgów sprzęgła. amortyzatory 10W40
Silnik minerał Valvoline (fabr.10W30).Dobre tłumienie i ochrona/Wym. co 2 lata.
|
Wym. co 6000km
Wym. co 2 lata
| |
17
|
Suzuki DR 800:
|
Silnikowy olej Valvoline 10W40 Dura blend / na przemian Motul 5100 ester 10W40
do amortyzatorów 15W,20W motul lub Valvoline wym. co 2 lata.
|
Wymiana Co 6000km
zużycie 1l /1500km.
| |
18
|
MZ 250 ES
|
Do skrzyni biegów:silnikowy 10W40 mineraly Valvoline Dura belnd..
|
Wym. co 3000 km
| |
19
|
Kawa VN 900 [USA]
|
2006 r 8tys.km
|
Półsyntentyk 4t 10w40 półsyn. [tj w instrukcji]
| |
20
|
RS 125
|
1999r. 30tys,km
|
Orlen moto 2t 1/2 syntetyk
|
1,5 l na 1000 km
|